Štítky

15. 7. 2024

Chrám tisíců duší




Ani už nevím, jak dlouho to je, co jsem napsala poslední delší povídku... „Projekt poslední šance“ jsem jen editovala ze starého blogu a poslední krátkou povídku jsem vyplodila víc než dva roky zpátky. Ale i když to je se psaním bída, pořád jsem si v hlavě uchovávala a rozmýšlela nějaké nápady. V rozepsaném „šuplíku“ mám momentálně dvě povídky - jednu Reituki jsem začala ještě před covidem, mám asi tři prakticky pořád úvodní kapitoly. Naposledy jsem na to mrkla tak rok a půl zpátky a vůbec netuším, jestli ji někdy dopíšu. Druhou jsem začala psát asi před třemi roky, a i když jsem tomu psaní moc nedala a už asi rok jsem ji ani neotevřela, docela mám v hlavě rozmyšlené, co a jak... ale vzhledem k tématu se mi k ní nechce vracet, přestože je to Aoika + hromada OC.

Po tom, co se stalo v dubnu, jsem si nejdřív myslela, že už nikdy nenapíšu ani slůvko, ani řádečku. Dokonce jsem zvažovala smazat i to, co tu už je a co mám rozepsané. Úplně mě přešla chuť na psaní i čtení fanfikcí, ani jsem nebyla schopná jen tak bloudit v myšlenkách nad nápady.  
Psaní povídek a čtení příběhů pro mě ale vždycky bylo způsobem, jak se srovnávat se stresem a utéct realitě. V půlce května mi to už nedalo, ale nemohla jsem, ani jsem se nechtěla pouštět do fanfikce jako takové. Pak jsem si říkala, že by nemuselo být špatné napsat něco, kde by byla postava inspirovaná Reitou... Prvotní nápady moc nevycházely a už jsem to prakticky i vzdala, ale pak přišlo *cvak* odnikud (nebo už mi definitivně přeskočilo) a pustila jsem se do něčeho, co se pro mě stalo opravdovou terapií.
Rozhodně bych chtěla poděkovat Kristýnce, za prvotní zpětnou vazbu. Asi bych se bez ní nedokopala povídku vydat a možná bych se nepropsala ani tak daleko, kde momentálně jsem.

Asi bych tuto povídku ani nevnímala jinak, než jako vypsání se z celé situace. Psát kluky s jejich jmény by pro mě bylo hodně těžké, a tak v povídce vystupují Roca, Uta, Aitar, Reiss a Kammu. Příběh je fantasy a odehrává se v alternativním světě. 
Všech pět střeží město Zettera a jeho obyvatele před démony. Sídlí v chrámu, který stojí na posvátné Hoře, chrání zde svíce svých obyvatel, které jim zároveň dodávají sílu pro své poslání, a opatrují i většinu schránek zesnulých. Jelikož každý má své démony, kteří ho více či méně sužují, poskytují strážci lidem ochranu v podobě svitků a amuletů s ochrannými verši, aby se jim vyhýbali a případně se s těmi slabšími snadněji vypořádali, a osobně se angažují v boji proti těm silnějším. Udržují nad městem barieru, která ho chrání před náporem zvenčí a společně se správcem se snaží, aby město prosperovalo. 
To se jim i dlouho daří. Mají tisíce věrných obyvatel, kteří jim svěřili svůj život, ulice se neustále rozrůstají, a i přes občasné útrapy je všechno jak má být. Alespoň dokud Zettera nepřijde o jednoho ze svých strážců...
Protože jsem nechtěla Reisse vynechávat nebo nechávat ostatní jen aby na něj vzpomínali, přidala jsem i kapitoly z minulosti, kde se kluci postupně poznávali a šli si za svým snem.

Povídka nemá žádný rating, ale očekávejte babrání v emocích, a věřím, že ne všechno vám bude příjemné číst. Možná dokonce celá povídka, eh...

Sice jsem mívala ve zvyku začít povídky vydávat, až když jsem je měla celé dopsané, protože se pořád vracím i těm dřívějším kapitolám a pořád s tím hýbu, jak je vůči novějším kapitolám a aktuálním nápadům potřeba, ale jsou to tři měsíce... a je to rok od finále Mass... a tak si říkám, kdy by mohlo být vhodnější datum k tomu, abych začala vydávat?

Kdybych uměla kreslit, udělám si k tomu obrázek, ale bohužel neumím ani trochu, takže jsem se musela spolehnout na internet. (Přiznám se, že jsem zkoušela i nějaký AI generátor, ale teda buď byl výsledek příliš kubistický, nebo to vytvořilo něco úplně jiného, než bych chtěla), takže jsem nakonec vybrala sice též výtvor umělé inteligence, ale asi trochu chytřejší... z téhle stránky (ať teda uvedu i zdroj). Vzhledem k tomu, že nepoužívám jména kluků, tak mi přišlo divné používat nějaké jejich oficiální fotky.

A to by bylo na úvod vše... už tak jsem toho tady vypsala víc, než jsem zamýšlela. Teď jen doufám, že se mi to podaří dopsat opravdu až po epilog.


Žádné komentáře:

Okomentovat